tisdag 9 februari 2010

Dag 2

På morgonen så Fick jag mitt första jobb id, med mail osv. vilket följdes av en genomgång av deras mail-klient lotus notes vilket var helt webbaserad. Efter det fick jag uppgiften att komplettera en powerpoint presentation som skulle visas för ledningen nästa dag, man fick ett litet dockument med det som skulle pastas in. och slutligen så skulle jag på börja mitt projekt som jag ska hålla på med framöver. Vilket är en kartlagning av all hårdvara IS avdelningen har lånat ut över hela landet; detta gör tillsammans med IS-avdelningen i Abu-Dabbi. jag skulle göra ett macro i Excel som skulle kunna plocka ut alla som inte har skrivit ner den lilla lånealpen till en separat kolumn och grupperas efter fart i landet de satt. Visual basic for Aplications (VBA) kan jag ju inte och några vettiga genomgångar på nätet fan jag inte. men så slutade jag för dagen och Saadat sa att skulle vissa mig imorgon hur man skriver det förbannade macrot.

Hemma oss Lasse lagade jag köttbullar ifrån IKEA och makaroner. Det blev nog ganska lyckat i alla fall. sedan spelade vi enumera CoD:MW2

3 kommentarer:

  1. Avancerat gubben, det fixar du nog!!!

    SvaraRadera
  2. Kan detta vara nåt?
    http://www.helpwithpcs.com/tipsandtricks/microsoft-excel-macro-tutorial.htm
    http://office.microsoft.com/en-us/help/HA100072101033.aspx

    Hälsa Lasse & Molly

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det låter! Nya erfarenheter hela tiden!
    Kram från Faster Majlis

    SvaraRadera