tisdag 16 februari 2010

Så idag fick jag börja på något nytt. Det är nämligen så att IT avdelningen ska byta system för internkommunikation och behöver någon som kan flytta över filer och dylikt ifrån det gamla systemet till det nya. Efter som det måste göras manuellt fil för fil, då det gamla systemet var oss ett anat företag så valde de mig. Så nu sitter jag och upprepar samma 10 knapptryckningar i en närmast oändlig loop. Lite tråkigt men nu gör man i alla fall något.

Hemma oss Lasse så började vi titta på en gammal serie ifrån 60-talet om amerikanska-inbördeskriget. Då alla huvudkaraktärer bestämmer sig vid någon tidpunkt att flytta till de små byar där alla större slag hölls. Lasse kommenterade på att alla kanoner tydligen var helt rekylfria samt att kulorna på något sätt exploderade när de nuddade marken.

så nu är det bara två dagar kvar innan helgen. Samt så ska någon dansk komma och hälsa på.

Batteriet på min mobil har troligtvis utsätts för en kortslutning efter jag råkade använda fel uttag i adaptern (den ända med runda håll) så batteriet kan nu max driva den i 12 timmar.

2 kommentarer: