måndag 15 februari 2010

Ganska hendelselöst

Det första jag gjorde när jag kom in på kontoret var att fixa upp några detaljer. Kommenterade koden, la till en hotkey, gjorde några nya tabeller som automatiskt uppdaterades samt några grafer till detta. Det kan inte ha tagit mer en en timma. Då var det projektet klart. Lite senare informeras jag om en ny uppgift. Det var lite luddigt runt detaljerna men jag ska tydligen matta in data i exel filen. För att se den nya datan måste jag ha ett program jag inte hade. Projektledaren Waqar skulle skicka programmet till mig, samt tydligare instruktioner. Så jag ringer honom och undrar om jag kan få detta. Han är vid tillfället inte på kontoret men säljer att han ska skicka det till mig när han anländer dit. Så jag väntar. Efter ett bra tag så ringer jag upp honom och undrar om han kan skicka filerna. Men han var väldigt upptagen just då men efter lunch så kunde han skicka dem. Så jag går på lunch och fortsätter med att vänta på att han ska avsluta sin. När jag fortfarande inte har få något så ringer jag upp an åter igen. Nu är han inte längre på kontoret så det blir uppskjutet tills imorgon. så jag väntar...

Det tråkiga är att utöver detta inte finns något för mig att göra.

väll hemma oss Lasse så lagade jag pannkakor. Något mycket annat gjorde jag däremot inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar