måndag 22 februari 2010

de sista dagarna

Så igår var det sista dagen på jobbet. Jag flyttade på fler filer tills det var dags att gå hem. I stället för att trycka på knappen P2 i hissen för parkeringshusets andra våning tryckte vi på R för roof. Med avsikt för att beskåda utsikten ifrån skyskrapan gick vi upp för det en trappa till det rickiga tacket (roof är inget "roof" utan den högsta våningen) men dörren till tacket var låst och ingen hade vi för att öppna den så vi åkte hem istället.

Idag så var jag ledig och ödsla min tid på praktiskt taget ingenting alls. Jag solade ett tag. som tur var kom alla flugor inom en 5 kilometers radie under illusionen av att jag var ett svältande barn i ett u-land (vilket jag inte är). Det var såpass irriterande att jag gick in i stället; där jag förblev.

Imorgon blir det packande osv.

1 kommentar:

  1. Välkommen hem till minusgrader och högvis med snö:-) Ses på Arlanda tidigt i morgonbitti

    SvaraRadera