fredag 19 februari 2010

En båtur

Ursäkta mig för att jag inte skrev något igår, men det fanns ingenting att skriva eftersom det inte hände något. Vill ni fortfarande vetta så kan ni läsa http://apudubai.blogspot.com/2010/02/nast-sista-dagen-pa-jobbet.html

Idag däremot var vi på en fest på en katamaran. Tydligen var det någon tjej som slutade och några ur personalen anordnade en avslutnings fest. Tyvärr var den lite av en besvikelse. båt turen på 5 timmar kostade 200DHM, dubbla det så har du et svenska priset. Med det fick du med tre matochdryck kuponger som kan byttas in emot en bit mat eller dryck, efter det var man tvungen att köpa. det fanns bara en maträtt vilket var grillspett. denna bestod 5 köttbitar av någorlunda kvalitet om man jämför med färdig skurna köttbitar på ÖB (som knapt existerar :O). Utan matkupong kostade den 20DMH. Drycken var också dyr. En burk cola kostade 10 DMH. På närbutiken kostar de 1DHM så den var alltså 1000% dyrare på båten. En 33cl Corona kostar 35DHM. Lasse och jag hadde förväntat oss en buffé, men tanke på att man betalar 400:- kr för att åka med den så verkade ju det mer än rimligt. Troligt viss är denna båttur igenkligen till för att araber i landet kan dra ut på havet och supa sig packade i internationella vatten, en lyx som kraftigt mjölkas av företagsägaren. Både Lasse och jag blev besvikna.

Istället för en båt tur kunde man nu ha haft:
200 burkar Pepsi.
200 askar tictac.
10 måltider på Macdonalds (med plus meny, etc).
AIDS.

Innan båtturs fiaskot så åkte vi till en dykarbutik för att boka en snorklingstur tills imorgon. Men den blev däremot inte av då turen tyvärr var fullsatt. Så imorgon drar vi till havet och badar. Som tur är har Lasse en flaska solskydds faktor 30 så jag sliper bli solbränd (överhuvudtaget).

2 kommentarer:

  1. Solskyddsfaktor 30 har jag alltid. jag blir bränd änndå så var försiktig. Bettan

    SvaraRadera
  2. hellre det än snöstorm i
    sälen

    SvaraRadera